Algemene informatie

Veelgestelde vragen

Kaartverkoop

Hoe kan ik betalen in De Skans?
Je kunt bij ons betalen met contant geld, je pinpas en de Podiumcadeaukaart.  


Op welke manier kan ik tickets kopen?
Je kunt bij ons op vier verschillende manieren tickets kopen:
1. Via de website 
Via www.skans.nl/voorstellingen kun je ons complete programma inzien. Heb je een leuke voorstelling gezien? Ga naar de pagina van die voorstelling en kies onderaan de pagina jouw stoelen op de plattegrond. Heb je al een account? Log dan in en reken je tickets af. Bestel je voor de eerste keer bij ons? Maak dan een account aan en reken je tickets af.

Na je betaling worden de tickets naar het emailadres gemaild, waaraan je account is gekoppeld. Heb je na 5 minuten nog geen mail ontvangen? Check dan ook even je spam/ongewenste mail. Heb je daar ook geen tickets gevonden? Neem dan contact met ons op via info@skans.nl of 0513-468600.

2. Bij de balie van ons kantoor
Ook is het mogelijk om langs te komen in de Skâns om je tickets te bestellen en af te rekenen. Ons kantoor is van maandag t/m vrijdag geopend van 13.00 tot 17.00 uur. Samen met jou kijken we naar de best beschikbare plaatsen, waarna je bij ons kunt betalen (contact, pin of Podiumcadeaukaart). Wij sturen je de tickets per mail toe of printen deze voor je uit. 

3. Op de middag/avond zelf bij de kassa
O
nze theaterkassa is een uur voor aanvang van de voorstelling geopend. Mits de voorstelling niet is uitverkocht, kun je hier ook nog tickets kopen. Heb je nog een tegoed bij ons openstaan en wil je deze gebruiken bij het kopen van de tickets? Meld dit aan de kassamedewerker. Zij kan de kaarten dan op jouw account zetten, waardoor er automatisch aanspraak wordt gemaakt op jouw tegoed. 

4. Telefonisch/per mail
Natuurlijk is het ook mogelijk om telefonisch of per mail kaarten bij ons te bestellen. Zodra wij alle benodigde informatie hebben ontvangen, sturen wij per mail een betaallink toe. Na betaling via deze link worden de tickets automatisch toegezonden naar het betreffende emailadres. Ook is het mogelijk om de kaarten te reserveren en op de middag of avond zelf aan de kassa af te rekenen.

Kaarten voor onze voorstellingen zijn alleen verkrijgbaar via onze website www.skans.nl 


Kan ik mijn ticket ruilen of annuleren?

Bent je verhinderd, dan bieden wij de service om jouw kaarten om te zetten naar een tegoed op je account. Dit kan tot uiterlijk 24 uur voor aanvang van de voorstelling. Het tegoed op het account wordt automatisch verrekend bij de eerstvolgende kaarten die je bestelt. Je kunt bij de annulering van jouw kaarten geen geld terugkrijgen.


Wat moet ik doen als ik mijn ticket kwijt ben?
Je mag telefonisch of per email contact opnemen met de Skâns. Wij zoeken jouw kaart op en zorgen dat deze opnieuw toegestuurd wordt per mail of dat deze bij de balie klaarligt voorafgaand aan de voorstelling.


Kan ik mijn tickets afrekenen met een cadeaukaart?

Ja, je kunt bij ons tickets bestellen met een Podiumcadeaukaart. Andere cadeaukaarten kunnen wij helaas niet innemen.


Waarom kan ik niet op het balkon reserveren?

Om de zaal voor de artiest zo op te vullen dat hij/zij het prettigst kan spelen, is het (eerst) niet mogelijk om stoelen op het balkon te reserveren. Zo voorkomen we dat de bezoekers verspreid over de zaal komen te zitten. Wanneer de stoelen in de zaal bijna allemaal verkocht zijn, wordt het ook mogelijk om op het balkon te reserveren.


Waar vind ik mijn tickets?

Wanneer je jouw tickets besteld en betaald hebt, krijgt je de tickets automatisch per email toegezonden. Zie je ze binnen 5 minuten niet verschijnen? Check dan ook vooral even je spam/ongewenste mail. 


Het lukt me niet om tickets te bestellen, wat nu?

Als je contact opneemt via 9513-468600, helpen wij je telefonisch graag verder om jouw bestelling af te ronden. Ook kun je een email sturen naar info@skans.nl, waarin je aangeeft naar welke voorstelling je graag zou willen. Vermeld hierbij ook om hoeveel personen het gaat. Onze medewerkers kunnen dan deze tickets voor je reserveren.


Wachtwoord kwijt?

Wanneer je je wachtwoord bent vergeten om kaarten bij ons te bestellen, kun je bij het bestellen op ‘Wachtwoord vergeten?’ klikken. Je ontvangt dan een mail om een nieuw wachtwoord in te stellen.


Hoe weet ik of er een leeftijdsindicatie of –grens is?

Wanneer er een leeftijdsindicatie of -grens voor een voorstelling wordt doorgegeven aan ons, vermelden wij deze altijd bij de voorstelling op onze website en in het programmaboekje.


Mijn contactgegevens zijn gewijzigd. Hoe verander ik dit?

Je kunt dit doorgeven door een mail te sturen naar info@skans.nl. Graag je oude gegevens en je nieuwe gegevens vermelden in deze mail.


Ik wil graag uit jullie systeem worden uitgeschreven. Hoe regel ik dit?

Je kunt een email sturen naar info@skans.nl en aangeven dat je wilt worden uitgeschreven.


Is het nodig om mijn tickets te printen?

Onze voorkeur is dat je jouw tickets digitaal op je telefoon laat zien, zodat er niet geprint hoeft te worden. Dit is de meest duurzame optie. Mocht je het wel fijner vinden, dan mag je je tickets natuurlijk geprint meenemen naar ons theater. Let erop dat de QR-code altijd goed zichtbaar en compleet is.


Hoe lang is mijn tegoed geldig? En hoe werkt dit?

Jouw tegoed blijft altijd geldig. Het tegoed dat gekoppeld is aan jouw account en emailadres, kun je inzetten wanneer je nieuwe tickets bij ons koopt.


Zijn er verschillende prijzen voor de zaal en het balkon?

Wij hanteren geen verschillende prijzen voor zaal of balkon.


Ik ben slecht ter been, slechthorend en/of slechtziend, wat nu?

Als De Skâns willen wij voor iedereen een plek zijn om een leuke ochtend, middag of avond uit te hebben. Daarom denken wij graag met je mee hoe we dit voor jou mogelijk kunnen maken. Je kunt vooraf contact met ons opnemen via info@skans.nl of via 0513-468600 voor o.a. de volgende zaken:
– Het meezoeken naar de meest geschikte en nog beschikbare stoel/plek
Het reserveren van een leenrolstoel
– Het aanmelden van een hulphond

In de Skâns

Ik ga naar het theater. Waar moet ik naar binnen?
Je kunt de linkeringang nemen als je voor ons gebouw staat. Dit is de theateringang, waar de rode loper al voor je klaarligt.


Hoe ziet de theaterzaal eruit?
Onze Grote Zaal (theaterzaal) heeft een verhoogd podium, een vlakke zaal en een tribunebalkon. 
Meer informatie over onze theaterzaal vind je hier.


Hoe vind ik mijn plek in de zaal?
Onze zaal bestaat uit een zaaldeel en een balkondeel. Kijk dus eerst goed of je een stoel hebt in de zaal of op het balkon. De rijnummers staan aan de zijkant van de buitenste stoelen van de rij aangegeven, en achter op de stoelen vind je de stoelnummers. Natuurlijk helpen wij je op de middag of avond zelf ook graag om je stoel te vinden.


Mag je eigen eten en/of drinken meenemen?

Nee, het consumeren van eigen eten en/of drinken is niet toegestaan.


Hoe zit het met het pauzedrankje als er geen pauze is?

Na de voorstelling worden er drankjes klaargezet in de foyer. Bier en wijn kunnen aan de bar worden besteld.


Kan ik voorafgaand aan een voorstelling eten in de Skâns?

Jazeker, bij (bijna) alle voorstelling kun je voorafgaand genieten van een heerlijk driegangen theaterdiner aan een voor u gereserveerde tafel in ons theatercafé. Je hebt de keuze uit een vlees-, vis- of vegadiner. Maandelijks hebben wij een nieuwe kaart met verrassende en heerlijke gerechten. Het diner moet vooraf gereserveerd en betaald worden bij de ticketverkoop. Meer informatie vindt je op www.skans.nl/horeca.


Wat zijn de mogelijkheden om wat te eten en drinken rondom een voorstelling?

Je bent zowel voor als na de voorstelling van harte welkom in de theaterfoyer en/of ons theatercafé. Zo kun je genieten van ons Skâns Plankje met een drankje na de voorstelling. Wil je daarnaast de voorstelling inluiden met een koffie of thee en wat lekkers, kies dan voor ons Skâns Compleet-arrangement. Zoals hierboven omschreven is het ook mogelijk om vooraf te genieten van een driegangen theaterdiner. Al deze opties dienen vooraf gereserveerd en betaald te worden bij de ticketverkoop.

Heb je niks vooraf besteld, maar wil je nog wel even gezellig nazitten in ons café? Dat is natuurlijk mogelijk, ook onder het genot van een lekker bittergarnituur of één van onze andere hapjes.


Ik heb een allergie en/of dieetwens. Hoe geef ik deze door?

Stuur een mail naar info@skans.nl onder vermelding van je naam, de betreffende voorstelling en op hoeveel personen deze allergie en/of dieetwens van toepassing is. Natuurlijk mag je ook altijd bellen naar 0513-468600.


Is het mogelijk om met een hele groep voorafgaand aan de voorstelling bij jullie te eten/borrelen?

Jazeker, dit is mogelijk bij ons tot een bepaald aantal mensen. Om jullie wensen te bespreken en te matchen met onze mogelijkheden, kun je contact opnemen via info@skans.nl of 0513-468600. Dan kijken we samen verder hoe we er een mooie en complete middag of avond voor jullie van kunnen maken.


Ik ben slecht ter been, wat nu?

Ons gebouw is grotendeels gelijkvloers, waardoor onze theaterzaal en Ronde Zaal gemakkelijk te bereiken zijn met o.a. een rollator, rolstoel of scootmobiel. Onze theaterzaal heeft een vlakke vloer, waarvoor de zaal volledig toegankelijk is voor mindervaliden. Ons balkon is helaas niet te bereiken met een lift.

Wij beschikken over een leenrolstoel bij onze theaterkassa, die je tijdens jouw bezoek kunt gebruiken. Deze rolstoel kun je vooraf bij ons reserveren via 0513-468600 of info@skans.nlMeer informatie vind je hier 

Bereikbaarheid & toegankelijkheid

Wat zijn de openingstijden?
Onze balie is van maandag t/m vrijdag geopend van 13.00 tot 17.00 uur.
De kassa is een uur voor aanvang van de voorstelling geopend.

Daarbuiten om is ons gebouw geopend van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur en wanneer er activiteiten plaatsvinden. Uitzonderingen hierop zijn mogelijk, zoals vakantie en feestdagen. Wil je zeker weten dat we geopend zijn? Neem dan contact met ons op via info@skans.nl of 0513-468600.


Wanneer gaat de kassa open op theatermiddagen en –avonden?

De kassa is een uur voor aanvang van de voorstelling open.


Hoe kan ik de Skans bereiken?

Je kunt ons van maandag t/m vrijdag telefonisch bereiken tussen 13.00 tot 17.00 uur via 0513-468600 of via info@skans.nl.


Hoe zit het met parkeren bij de Skans?

De Skâns heeft haar eigen parkeerterrein voor het gebouw. Hier kun je gratis parkeren zonder parkeerschijf. Voor mensen met een invalideparkeerkaart zijn er bij beide ingangen invalideparkeerplaatsen.


Wat is het adres?

De Skâns is gevestigd aan Loaijersstrjite 2, 8401 DV in Gorredijk.


Wat is er aan voorzieningen voor slechthorenden?

De Skâns heeft een infrarode ringleiding in de theaterzaal. Deze ringleiding stelt slechthorenden in staat alles wat er op het podium gezegd, gezongen of gemusiceerd wordt, goed te verstaan. Je kunt, op vertoon van jouw toegangskaart, de infrarood hulpmiddelen voor aanvang van de voorstelling gratis lenen bij de kassa.


Hoe reserveer ik rolstoelplaatsen?

Neem contact op via 0513-468600 of info@skans.nl. Wij zorgen er dan voor dat er, op basis van beschikbaarheid, een speciale plaats voor jouw en je begeleider gereserveerd wordt.


Mag mijn hulphond mee naar binnen?
Hulphonden zijn welkom in ons theater. Wel zijn we graag vooraf op de hoogte van hun komst, zodat wij dit ook met de spelende artiest kunnen delen. Je kunt dit doorgeven via info@skans.nl of 0513-468600. 

Overige vragen

Ik wil graag Vriend van de Skâns worden. Hoe doe ik dat? 
Je kunt je hier aanmelden als Vriend van de Skâns.

Ik ben iets verloren, hebben jullie het gevonden? 
Wij hebben een gevonden voorwerpen kast waar wij alles wat is achtergebleven bewaren. Je kunt langskomen om te kijken of het is gevonden, of contact met ons opnemen via info@skans.nl of 0513-468600.